12/28/2011

30 Facts



Mulle on annettu monesti semmossia haasteita, missä on et kerro viisi oudointa tapaasi jne. No ajattelin tehä nyt kuitenkin uudelleen tän 30 faktaa (jos muistatte kun tein viime talvenakin ennen lähtöä), niin nyt täältä puolelta maailmaa.

1. Mä olen muuttunut aika paljon henkilönä tän vaihdon aikana
2. Jotkut niistä asioista on positiivisia mm. henkinen kasvaminen, huomaaminen kuinka vahva oikeasti onkaan
3. Jotkut asiat ei oo niin positiivisia mm. en oo enään ihan yhtä sosiaalinen, en naura nii paljoa ym
4. Oon oppinut arvostamaan Suomea ja mun elämää siellä
5. Perheen merkitys on kasvanut silmissä
6. Mun vaihtarivuosi ei oo ollut kaikkein helpoin tähän mennessä, mut se on kasvattanut
7. Se, että mä olin tosi avoinmielinen kun lähdin, niin on auttanut ihmeesti.
8. Pakko myöntää, että joskus tulee mietittyä et miksi mä valitsin Yhdysvallat, kun tiesin et Saksa on aina ollut mulle "se" maa.
9. Yritän sit aina lohduttautua, että no en voi enää maata vaihtaa, että nyt on otettava kaikki irti tästä
10. Mulla on ikävä äitiä ja koiraa
11. Ironiahan on, että kun lähdin niin olin varma että eihän mulla nyt äitiä tule ikävä. Nii vissii, kyllä äiti sen tiesi ;)
12. Oon alkanut tykkää Diet Pepsistä..
13. Tykkään Gouverneur kaupungista ja Cantonista
14. Tykkään kyllä mun koulusta ja niistä ihmisistä
15. Tällä hetkellä mulla on vähän vaikeuksia päättää mitä teen tän hostperheen kanssa
16. En tykkää jenkkien koulusysteemistä, mutta niiden high school spirit on upeeta!
17. US Historia tuottaa ongelmia mulle
18. Oon laihtunut ku tulin jenkkeihin ! :D Ja yritän pitää kokoajan etten sais vaihtarikiloja
19. Harrastan koripalloa
20. En voi odottaa et pääsen näkemään mun AFS ryhmän taas ja et mennään Washington D.C'hen
21. Mulla on ikävä mun suomalaista elämää
22. Alussa kun olin täällä niin tuntu periaatteessa, että katsoin muiden elämää, mutten elänyt omaani.
23. 2kk - 3kk oli kaikkein vaikeinta aikaa mitä vaihtarina oleminen mulle on ollut
24. Luen suomalaisia uutisia ja iltalehden sivuilta saan tietää jenkkien uutisia mitä en ees täällä saa tietää
25. Meen yleensä nukkuu jo kello 10 tai 11 ja herään vähän yli 8.. (Voi sitä nuoruutta kun nukuin edes kello yhteetoista ja sit vielä enemmänkin)
26. Monet ihmiset täällä tietää et oon melko hiljainen ihminen, mut se onkin taas päinvastainen mitä olin Suomessa..
27. Hostperhe kuuntelee niin paljon Country musiikkia et mäkin oon alkanu tykkää siitä!
28. Joskus en välitä lukee toisten vaihtareiden vaihtariblogeja ihan vaan sen takia, että en jaksa lukea kuinka hyvin niillä menee, jos mulla menee huonosti
29. Mut silti kyl toivon, että vaihtarivuosi tulee olemaan kaikille tosi antoisa. Ei se unelmavuosi ole, mutta kasvattava kylläkin!
30. En tiiä vieläkää mihi kouluun menisin Suomessa. Mulla on lukiopaikka Karkkilassa, mut asun Salossa ja en haluukkaan lukioon.

3 comments:

  1. Toi koulu voi olla aika hankala juttu, mut tiiät et karkkilanlukiossa on paikka sulle ja me kaikki kaivataan sua täällä. Olen vähän yllätttynyt et aattelet jatkaa muualle ku lukioon. Minne? Oon kokenu sut aina tosi lahjakkaana kielissä ja kirjottamisessa

    ReplyDelete