3/12/2012

Kesäfiilistelyy !












Terveiset pohjoisesta New Yorkista jossa on jo ihan kevät ! (Eikä puhuta siitä et kai pitäis vielä tulla lunta..)

Mut niin, viime viikonlopun vietin Cantonissa Leahin ja Annan kanssa ja sieltä on tää kuvasaldo. Oli ihan huippukivaa taas niiden tyttöjen kaa, ostetiin ihan liikaa herkkuja! Mut ei se mitää, tänää alko muutenkin Softball, oon kyl ihan superhuono mut ei se mitää...

Eli menin lauantaina Cantoniin, koska perjantaina olin superväsynyt ja lauantai aamuna oli senioreiden pitämä get moving day jolloin olin leikkimässä lapsien kans koulussa. Niin no mut menin Cantoniin ja mentii sit heti tyttöjen kaa kauppaa ostaa kokista ja jätskii! Oli muute ihan sika kylmä tolloin, mut ei se haitannut. Sit mentiin takasin Leahille ja tilattii pizzaa dinneriks meille. Sit myöhemmi katottiin leffaa popcornejen, suklaan ja jätskin kera.. Mut oli iha sika kivaa. Juteltii yömyöhään kaikesta.

Sunnuntaina sain nukkuu pitkää, nukuin yhteetoista (!! taino oikeesti kymmenee, mutku kellot siirrettiin tunnin eteenpäi tona yönä) ja sit me laittauduttiin nopeesti ku huomattiin miten hyvä sää ulkona oli. Ennenku lähettii ulos nii tehtiin nopeesti brownies, pistettiin ne uuniin sen aikaa ku oltii ulkona. Sitku tultii sisälle nii syötiin aamupalaks brownieita, jätskii, mansikoita ja maailman parasta appelsiinimehua! Voin kertoo, et ku Becky tuli hakee mut ja Annan nii olin kyl varma et oksentaisin siihen autoo :D En oikee oo täällä tottunut syömää näi paljon herkkuja..

No sit tänää alko se softball ja pystyttiin harkkaa jo ulkona, koska on nii lämmin et voi olla t-paidalla ulkona. Oon ihan superhuono, mut ei se haittaa :-)

Ajattelin listata tähän näit asioita joita mulla on ikävä nyt Suomesta! En muista mitä kaikkee oon kertonut jo, eli älkää välittäkö toistamisesta;

- Kadut
Täällä useimmiten oon huomannut ei oo yhtään leveitä ja niihin ei oikee kiinnitetä huomiota tai käytetä rahaa. Ei tosin tarviikkaa, koska jenkit kävelee nii harvoin täällä päi.

- Kaupat (ABC liikennemyymälät etc.)
Täällä kaupat on jotenkin ärsyttäviä ku niissä ei oo hyvii karkkeja! Tai on hyviä, mut ei nyt sillee miten Suomessa on miljoonia erilaisia karkkipusseja mistä voit valita. Täällä saattaa olla pari, mut nekää ei oo semmossii kunnon karkkeja. Ihanista irtokarkeista puhumattakaa :D

- Koulusysteemi!
Miten kivalta kuulostaiskaan kävellä välitunnilla kauppaan ostaa kokista tai ruokaa jota voi sit mässäillä koulunkäytävällä samalla, kun tekstailee opettajan katsoessa sua? Ja se kun sulla on vähän enemmän vapautta koulussakin, täällä tuntuu et koulu välillä "hengittää sun niskaan." Koulu haluaa tietää missä sä meet kokoajan, siks et oikee saa muutenkaa vaa hengailla käytävillä.

- Ruisleipä jonka päällä floraa, kinkkua & juustoa / tai graavilohta
MM'm! Oon huomannut nii nää pistää yleensä niiden leipien päälle jelloa (en nyt ihan suomennosta muista), peanutbutteria tai jotain tommoista. Nii ja se leipä on semmonen vaalee vehnäkasa. Miten ikävä onkaa ruisleipää !

- Julkinen liikenne
Mä niin haluaisin nyt ottaa bussin Helsinkiin, ihan vaan sen takia että Suomessa pystyn tekee nii.

Okei ja on nyt jotai muutaki, mut rupes laiskotuttaa nii en jaksa miettiä. /mm. maitopurkit, juissit, ES energiajuoma, pitkään nukkuminen, tuleminen ja meneminen ilman et jonkun täytyy tietää kokoaja et missä sä meet. No nii nää kaikki muut taas liittyy mun elämään Suomessa, mut tää vaihtarin elämä on vähän rajotetumpaa. Ei sillä että nyt enää valittaisin, 7kk on jo täällä päi hilluttu :)

No comments:

Post a Comment