6/10/2012

16 days left

16 päivää jäljellä. Tai oikeastaan 15, koska nyt on jo ilta ja Suomessa on jo aamu haha. Mut 16. Ihan tajuttoman vähän, että mä en oo oikein vielä sisäistänyt sitä. Viime yön olin Sierralla sen ja Laurynin kanssa ja sittee tänään oon vaa käynyt läpi mun tavaroita ja heittänyt taas paljon tavaroita roskiin.

Koulussa on enää kaks päivää jäljellä - koepäivät. Mulla tulee olemaan living environment koe, ranskan, kuviksen ja historian kokeet. Huomenna mulla on kaikki muut paitsi historian koe ja hissan koe on tiistaina. Hissan koe on muute ainoo koe tiistaina, joten mulla on tekemistä kaheks tunniks ja sit muuten mulla onkin study halleja koko päivä täynnä :D Viime perjantaina siivottiin lokerikot ja tällästä. Ei hitto, en osaa ees postata enää ku tää on nii hassuu et lähen koht takaisin Suomeen! :D

Mut voisin vähän kirjoitella miten oon muuttunut, erilaisuuksia, mitä kaipaan suomesta / mitä tuun kaipaa täältä.

- Ensiks, bandana huivit on kiellettyjä käyttää koulussa New Yorkin osavaltion mukaan. Näin on varmaa monissa muissakin osavaltioissa, koska ne on ganghuiveja. Jotkut opettajat ei välitä jos puet sitä, mut sit jotkut käskee sun ottaa sen pois jos sun bandana on gangvärinen.
- New York on ainoa osavaltio joka vaatii, että oppilaat ottaa regent kokeen. Se on siis iso koe (tai näille iso koe), joka ottaa kaks tuntia (mmh?), ja siinä on koko kurssin asiat. Nää viimeiset viikot on ollut aika helvettiä jos suoraa sanotaa, koska opettajat haluu valmistella oppilaat nii hyvin noihi regentseihi et tunneilla ne antaa kokoaja vaa lisää harjoittelumonisteita. Ja koska oon vaihtari nii en joudu ottaa niitä, lucky me.
- Selviit vaihtarina jos sulla on avoinmieli ja hyväksyt erilaiset kulttuurit. Ja voin sanoo, että avoimuus oikeesti toimii.
- Jenkkien talot on erilaisia, mutta mä en osaa selittää miten. Huomaat eron ku kävelet jenkkien taloon ja suomalaiseen.
- Jouduin käyttää sanakirjaa muistaakseni, että suomenkielessä on sana "vuoristorata".
- Haluun tulla takaisin joskus, mut haluun mennä läntiselle rannikolle käymää myös. Jenkit on iso maa ja täällä on oikeesti paljon nähtävää.
- Mäkin aamupala on oikeesti iha super hyvää...
- Mut en tykkää pannukakuista.

Okei mulla oli paljon mielessä mitä vois kirjoitella, mut unohdinki sit kaiken. Okei ehkä joku toinen päivä pystyisin kirjoitella paremmin. Mut voin sanoa, että lähtö on nii lähellä etten tiiä oonko ilonen vai surullinen.

4 comments:

  1. pannarit on just hyvii mmmhh, ja west coast on ihana, sun on pakko käydä!! eikä vaa cali vaan oregon ja washington myös

    ReplyDelete
  2. ihan hassua :D tuntuu ku vasta viikko sitten oisit lähteny ja nyt oot jo tulossa takasin! mutta tuu ihmeessä koska täällä on sua ikävä :)♥ pidä oiiikein oikein hauskaa nää viimeset päivät! ;)
    - kaimasi (taas :D)

    ReplyDelete
  3. Tästä blogista on ollut niin paljon hyötyä mulle (tulevalle vaihtarille), kiitos, että olet pitänyt tätä ♥
    On rohkaisevaa nähdä, että sä olet selvinnyt hengissä vaihto-oppilasvuodesta :D

    ReplyDelete
  4. Henni - Haha ma en tykkaa pannareista :( mut joo west coastille haluaisin !
    Johanna - haha koht tullaaaj ! ja yritetaa :)
    Aada - Aw, vahan tuli hyva mieli! Kiva et tasta on ollut hyotya :) Ja sita ma just haluun, et ihmiset huomas ettei oo ollu mikaan helpoin vuosi, mut hengissa ollaan selvitty hah :)

    ReplyDelete