9/27/2011

I'm waking up to see that everything is ok





Elikkä mulle tuli 26.09 kuukausi täyteen täällä ja pakko sanoa, että mihin tää aika oikein meni? Toisinaan tuntuu, että mä olen ollut täällä ikuisuuden, mut toisinaa tuntuu et sehän oli eilen kun mä kerroin teille, että mä olen hengissä? Että mä vasta saavuin Yhdysvaltoihin.

1kk asuttu USA'ssa, mitä mä kaipaan eniten Suomessa? No mä en ole kokenut kertaakaan täällä kunnon "turistivaihetta", että kaikki on nii upeeta ja kaunista. Eli mulle Suomi on fiksuuden perikuva, haha. Meillä Suomessa koulusysteemi, kouluruoka ja kaikki on niin hyvin, että sitä on ehkä ikävä. Ja oman kodin sääntöjä! On vähän erilaista asua kolmen pikkulapsen kanssa, kun taas kolmen isosisaruksen kanssa joiden kans en kyl kenenkää kans asu enää edes saman katon alla. Eli elämä täällä on rajotetumpaa, arkena ei tuu oikee tehtyy muuta ku tulla kotii, dinner, joskus zumba, läksyt, suihku, nukkumaan. Ja tottakai mä facebookin saan johonkin väliin aina tungettua, mutta kuitenkin. Koulussa menee paremmin kokoajan ja pakko sanoa, että englanniksi ajatteleminen ja puhuminen vie niin paljon voimia, että ei sitä arkena oikee jaksakaan tehdä mitään muuta. Mä nukahdan heti ku annan itelleni siihen mahdollisuuden (yleensä jo kymmeneltä!)

Tottakai mä kaipaan mun perhettä ja ystäviä, mutta kaikella rakkaudella, mulla on nyt suurin ikävä mun koiraa tällä hetkellä.
Joskus tulee niitä turhautumisen hetkiä, kun et jaksa vaa enää sanoa sanaakaa englanniksi, vaa tuntuu et nyt ei jaksa ja päätät sitte olla hetken hiljaa. Mut oon ihan iloinen, arki rullaa.

Nyt viikonlopusta pitäis tulla tosi kiva! Meinaan perjantaina oon Annan ja Lian kanssa (ne on molemmat myös vaihtareita lähi kaupungeista), mennään elokuviin ja syömään. Sit mennään Annalle yöksi ja lauantaina lähdetää Annalta orientaatioon, jossa ollaan yksi yö. :) Kiva päästä puhumaan taas muidenkin vaihtareiden kanssa, kun ne tietää mitä tää oikeesti on. Ei tätä voi kuvailla, tää täytyy ite kokea.

Ps. Olin tänään ottamassa yearbookiin kuvaa, ja voin sanoa, että sen kuvan ottamisessa meni kauan :D Koska kuvaaja kysy multa että "Onko tää susta hyvä?" ja mä löysin aina jotain vikaa.. Loppujen lopuks annoin Nicolen valita sen kuvan, koska mä oisin löytänyt ihan jokaisesta kuvasta jotain moitittavaa. Nicole sanokin, että ei niiden entisen vaihtarin kanssa mennyt näin kauan haha :D

Pps. Aloin taas piirtämään, kun noi kuviksentunnit oikeesti inspiroi mua! Oon kehittynyt taas piirtäjänä (älkääkä kattoko tota hevosta sillee, en oo ikuisuuksiin piirtänyt hevosta ja nyt piirsin ulkomuistista hevosen.. ajattelin taas ruveta tsemppaa itteeni hevosten piirtämisessä, ku joskus oon niitäki melkee päivätyökseni tehnyt, mut en nyt pariin vuoteen), ja meidän opettajan määräämät työt on oikeesti ihan mielenkiintoisia. Oon siis Advanced Art'issa, joka on vähän "kehittyneimpien piirtäjien" tunti, en tiiä, jotain tollaista ne mulle selitti. Ja muuten, se, että mulla on 5h ranskaa viikossa ja opetus on ihan erilaista ku Karkkilassa, nii voin sanoa, että oon oppinut! Me ei tehdä tylsää vihkotyöskentelyä, vaan kerrataa jutellen asioita, toistellaan mitä opettaja sanoo, kirjotellaa kirjeitä ja pieniä muistilappusia, luetaan kirjoja etc.

ppps. Tein viimeviikolla videopostauksen, mutta ylläri, ei se lataannu tänne ku netti on nii huono.. Ja sitä vielä, että täällä on kuuma vieläkin ! Aurinko paistaa, tänäänki ollut 26 astetta lämmintä.

No comments:

Post a Comment